Інформаційні технології (СР-4 курс)

 

Тема уроку:Інформаційні технології у навчанні. 

https://sites.google.com/site/informacijninavcanna/

Тема уроку:л/р Ознайомлення з освітніми ресурсами в мережі Інтеренет

ТЕОРІЯ https://sites.google.com/view/distance-informatics-10/%D0%B1%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BB%D1%8C/%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D1%96-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97-%D0%B2-%D1%81%D1%83%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%82%D0%B2%D1%96/%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA-4

Тема: освітні інформаційні ресурси і системи.
Мета:
 навчитися працювати з різними освітніми інформаційними ресурсами і системами, виявляти особливості отриманих нових знань за допомогою мережі Інтернет, забезпечити готовність учнів до активної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства.
Після виконання практичної роботи учень уміє:

  • пояснювати призначення освітніх інформаційних ресурсів і систем;
  • класифікувати та застосовувати інформаційні ресурси та системи для поглиблення знань з профільного предмету;
  • працювати з освітніми інформаційними ресурсами і системами та використовувати їх у навчанні;
  • аналізувати якість та доцільність використання освітніх інформаційних ресурсів і систем для самоосвіти;
  • здійснювати пошук необхідних інформаційних матеріалів з використанням пошукових систем, зокрема в Інтернеті;
  • дотримуватись правових і морально-етичних норм при роботі з програмними продуктами та інформаційними ресурсами.

Обладнання й матеріали: комп'ютери зі встановленими ОС і програмою перегляду ресурсів глобальної мережі, (дана) інструкція.
Структура уроку

1.     Організаційний момент.

2.     Актуалізація опорних знань.

3.     Вивчення нового матеріалу.

4.     Інструктаж з технiки безпеки.

5.     Вироблення практичних навичок.

6.     Підбиття підсумків уроку.

7.     Домашнє завдання.

Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань

1.     Що таке інформаційна система?

2.     Яка структури інформаційної системи?

3.     Які є різновиди інформаційних систем?

4.     Яке призначення прикладного програмного забезпечення?

5.     На які групи розподіляють програмні засоби?

6.     Які джерела знань використовують під час виконання домашнього завдання?

7.     Які програмні засоби використовують для підготовки доповіді або реферату?

8.     Що таке інтернет-енциклопедія?

9.     Який алгоритм організації пошуку інформації в Інтернеті?

3. Вивчення нового матеріалу
Інформаційна система
  це організаційно впорядкована сукупність інформаційних продуктів та інформаційної інфраструктури. Наприклад, бібліотека, архів, база даних, Інтренет.
Інформаційні ресурси
  це окремі документи і масиви документів, які входять до складу інформаційної системи.
Коли ви виконуєте домашнє завдання, добираєте матеріал для написання реферату, готуєтесь до контрольної роботи, вам потрібні різноманітні джерела інформації: підручники та збірники завдань, атласи, словники, хрестоматії, колекціїї фотографій тощо. Досить часто для виконання навчальних завдань ви використовуєте й різноманітні електронні засоби. Це можуть бути ресурси Інтернету, електронні енциклопедії, галереї зображень, а також прикладні програми, які використовують для проведення розрахунків, текстовий редактор чи видавничу систему, графічний редактор тощо. Разом з тим, існує цілий ряд програм, які безпосередньо призначені для забезпечення навчання. Такі програми називають
 програмними засобами навчального призначення.
Для сучасної людини важливим є опанування сучасних інформаційних технологій, вміння застосовувати їх у навчальній і професійній діяльності, навички самостійного отримання потрібної інформації з використанням різноманітних засобів. Такими засобами можуть бути спеціально створені програмні засоби навчального призначення або ресурси, доступні у мережі Інтернет. Перевагою електронних ресурсів порівнянно з традиційними є наявність зручних у використанні засобів унаочнення навчального матеріалу: статичне та динамічне подання об'єктів, процесів, явищ, їх складових, графічне подання закономірностей і результатів проведення експерементів, дослідів, розв'язків задач. Отже, під
 електронними освітніми ресурсами розуміють навчальні, наукові, інформаційні, довідкові матеріали та засоби, розроблені в електронній формі й подані на носіях будь-якого типу або розміщені у комп'ютерних мережах, які можна відтворити за допомогою електронних цифрових технічних засобів і які необхідні для навчання.
Основні види електронних освітніх ресурсів:

  • електронний документ  документ, інформація в якому подана у формі електронних даних і для використання якого потрібні технічні засоби;
  • електронне видання  електронний документ, який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, має вихідні відомості й призначений для розповсюдження в незмінному вигляді;
  • електронний аналог друкованого видання  електронне видання, що в основному відтворює відповідне друковане видання, зберігаючи розташування на сторінці тексту, ілюстрацій, посилань, приміток тощо;
  • електронні дидактичні демонстраційні матеріали  електронні матеріали (презентації, схеми, відео- й аудіозаписи тощо), призначені для супроводу навчально-виховного процесу;
  • інформаційна система  організаційно впорядкована сукупність документів (масивів документів) та інформаційних технологій, в тому числі з використанням технічних засобів, що реалізують інформаційні процеси та призначені для зберігання, обробки, пошуку, розповсюдження, передачі та надання інформації;
  • депозитарій електронних ресурсів  інформаційна система, що забезпечує зосередження в одному місці сучасних електронних освітніх ресурсів з можливістю надання доступу до них через технічні засоби, у тому числі в інформаційних мережах (як локальних, так і глобальних);
  • комп'ютерний тест  стандартизовані завдання, подані в електронній формі, призначені для вхідного, проміжного і підсумкового контролю рівня навчальних досягнень, а також самоконтролю та/або такі, що забезпечують вимірювання психофізіологічних і особистісних характеристик випробовуваного, опрацювання результатів яких здійснюється за допомогою відповідних програм;
  • електронний словник  електронне довідкове видання упорядкованого переліку мовних одиниць (слів, словосполучень, фраз, термінів, імен, знаків), доповнених відповідними довідковими даними;
  • електронний довідник  електронне довідкове видання прикладного характеру, в якому назви статей розташовані згідно з алфавітним або систематичним порядком;
  • електронна бібліотека цифрових об'єктів  набір ЕОР різних форматів, в якому передбачено можливості для їх автоматизованого створення, пошуку і використання;
  • електронний навчальний посібник  навчальне електронне видання, використання якого доповнює або частково замінює підручник;
  • електронний підручник  електронне навчальне видання з система­тичним викладом дисципліни (її розділу, частини), що відповідає навчальній програмі;
  • електронні методичні матеріали  електронне навчальне або виробничо-практичне видання роз’яснень з певної теми, розділу або питання навчальної дисципліни з викладом методики виконання окремих завдань, певного виду робіт;
  • курс дистанційного навчання  інформаційна система, яка є достатньою для навчання окремим навчальним дисциплінам за допомогою опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій;
  • електронний лабораторний практикум  інформаційна система, що є інтерактивною демонстраційною моделлю природних і штучних об'єктів, процесів та їх властивостей із застосуванням засобів комп'ютерного унаочнення.

Існують комбіновані програмні комплекси, у яких поєднанно програмні засоби з різних груп. Вони отримали назву мультимедійні або інтерактивні, курси.

Обов'язкові складові навчального програмного засобу:

  • меню програми  відображає зміст матеріалу у програмному засобі або надає доступ до його основних функцій;
  • гіпертекстова системи навігації між блоками навчального або довідкового матеріалу;
  • пошукова система для швидкого звернення для потрібного блоку;
  • довідки з навчального матеріалу предмета або із засобів керування програмою.

Залежно від типу до складу програмного засобу навчального призначення можуть входити:

  • текстовий інформаційний блок;
  • колекція графічних зображень;
  • колекція аудіо- та відеоматеріалів;
  • блок виконання тренувальних вправ і практичних завдань;
  • контрольний блок.

Однією з переваг програмного забезпечення навчального призначення є так звана інтерактивність, тобто швидкий зворотній зв'язок між користувачем і засобами інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечує реалізацію діалогу між учнем і учителем, між учнем і програмним навчальним середовищем. Завдяки цьому навчання може здійснюватися у тому темпі, який найбільше задовольняє учня.

Програмні засоби навчального призначення для вивчення різних предметів можна, наприклад, отримати безоплатно на сайті
 Острів знань

4.
Інструктаж з ТБ
5. Закріплення вивченого матеріалу

1.     Установити відповідність між групами педагогічних програмних засобів та їх описами.

Педагогічні програмні засоби:

1.     Електронні посібники.

2.     Електронні (віртуальні) практикуми.

3.     Електронні засоби контролю навчальних досягнень.

4.     Електронні атласи.

5.     Електронні словники.

6.     Електронні енциклопедії.

7.     Електронні хрестоматії.


Описи:

H.    Електронні навчальні видання літературно-художніх, історичних, та інших друкованих, музичних творів, творів образотворчого чи кіномистецтва або їх фрагментів.

I.        Електронні довідникові видання словників державної або іноземних мов, що містять засоби пошуку мовних одиниць і доповнені можливістю прослуховування фрагментів словника

J.       Електронні довідкові видання основних відомостей з однієї чи кількох галузей знань і практичної діяльності, поданих у коротких статтях, доповнених аудіо- та відеоматеріалами, засобами пошуку, і добору довідникових матеріалів

K.     Електронні навчальні видання,які доповнюють підручники та містять навчальний матеріал з певного предмета, окремих розділів навчальної дисципляни, факультативного курсу за вибором, найчастіше представлені з використанням мультимедійних засобів

L.      Електронні колекції зображень різних об'єктів (карти, креслення, рисунки тощо) із засобами навігації та пошуку

M.  Електронні навчальні видання практичних завдань і вправ

N.    Комп'ютерні програми, призначені для створення тестування та фіксації результатів

2.     Ознайомитися з переліком педагогічних програмних засобів і визначити, до яких груп ППЗ вони належать.

Природничо-математичний напрям:

§  Програмно-методичний комплекс «Таблиця Менделєєва»;

§  ППЗ «Віртуальна фізична лабораторія, 10–11 кл»;

§  ППЗ «Віртуальна біологічна лабораторія, 10–11 кл.»;

§  ППЗ «Бібліотека електронних наочностей. Фізика, 10–11 кл.»;

§  ППЗ «Бібліотека електронних наочностей. Біологія, 6–11 кл.»;

§  Дистанційний курс «Шкільний курс з хімії, 8–11 кл.»;

§  Дистанційний курс «Шкільний курс з біології, 6–11 кл.»;

§  Навчальне програмне забезпечення з фізики для 10 класу;

§  Електронний атлас «Економічна та соціальна географія світу, 10–11 кл.».


Суспільно-гуманітарний напрям:

§  Електронна база знань «Людина, суспільство і світ»;

§  Інтегрований комплекс «Економіка, 10 кл.»;

§  Електронний атлас історії України для 5 кл.;

§  ППЗ "Інтегрований електронний комплекс «Всесвітня історія, 10 кл.»;

§  ППЗ електронний атлас з курсу «Всесвітня історія, 10 кл.»;

§  ППЗ Електронний атлас з курсу «Історія України, 10 кл.».


Філологічний напрям:

§  Навчальне середовище «10000 Words»;

§  Клавіатурний тренажер з українсьої мови «Майстер-клас»;

§  Інтегрована лексикографічна система. Словники України «АБВ»;

§  Електронний навчально-методичний комплект з англійської мови;

§  Електронний навчально-методичний комплект з французької мови;

§  Електронний навчально-методичний комплект з іспанської мови «HOLA-2».


Технологічний напрям:

§  ППЗ для загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика»;

§  Навчально-програмний комплекс «Пошук-мета».


Спортивний напрям;

§  Електронний посібник «Футбол — джерело здоров'я».

3.     Попрацювати з програмним засіб (з перелічених у попередньому пункті і встановлений на вашому комп'ютері) і проаналізувати його за такою схемою:

0.     Назва програми.

1.     Навчальний предмет.

2.     Вимоги до ПК:

§  тактова частота;

§  об'єм оперативної пам'яті;

§  тип відеоадаптера та об'єм відеопам'яті;

§  тип і версія операційної системи.

3.     Рік випуску, версія.

4.     Тип програми згідно з класифікацією.

5.     Мультимедійність — наявність:

§  наявність текстової інформації;

§  наявність графічних зображень;

§  наявність анімації;

§  наявність відеофрагментів;

§  наявність звукового супроводу.

6.     Можливість копіювання інформації.

7.     Можливість роботи у мережі.

Оформити звіт у текстовому редакторі і зберігти у файлі з назвою Ваше прізвище_1 у теку, вказану вчителем.

4.     Створити список корисних посилань на підтримку навчання на підримку навчання шкільних предметів:

0.     Знайти в Інтернеті сайт ВікіОсвіта.

1.     Відкрити головну сторінку цього сайту.

2.     Перейти до Каталогу освітніх ресурсів.

3.     Вибрати із запропонованого найкраще (на вашу думку) й записати таке:

§  назва ресурсу;

§  URL-адреса;

§  назва предмета;

§  пропозиції щодо застосування.

Оформити звіт у текстовому редакторі і зберігти у файлі з назвою Ваше прізвище_2 у теку, вказану вчителем.

5.     Знайти текст твору Лесі Українки «Лісова пісня» і зберегти його у файл з назвою Ваше прізвище_3 у теку, вказану вчителем:

0.     Завантажити стартову сторінку сайту http://www.osvita.org.ua

1.     В розділі «Бібліотека» знайти текст «Лісової пісні».

2.     Перегляньте текст твору.

3.     Записати текст твору.

6.     Ознайомитися з правилами користування системою дистанційної підтримки навчання у школі, проглянути доступні матеріали та визначитися щодо можливості їх використання:

0.     Завантажити стартову сторінку сайту онлайн системи дистанційної підтримки навчання у школах, ліцеях та гімназіях України за адресою http://disted.edu.vn.ua та ознайомитися з метою його створення, правилами роботи та умовами використання матеріалів, розміщених на ньому.

1.     Здійснити доступ до сайта без реєстрації, перейшовши для цього за відповідним посиланням.

2.     На панелі Класи виберати 8 клас, потім у розділі Інформатика перейти за посиланням Інформатика 8 клас, поглиблене вивчення, обрати тему уроку Інформаційні технології та інформаційні системи.

3.     На панелі Навігація перейти за посиланням Система «Перевірка знань».

4.     Переглянути, з яких предметів можна пройти тестування для контролю власних знань.

5.     Пройти тренувальне тестування для ознайомлення з інструментами тестування.

6.     Натисніть кнопку Завершити роботу для виходу із системи.

5. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

6. Домашнє завдання

  • Опрацювати конспект уроку.
  • Порівняти результати пошуку тлумачення слова «булава» на сайтах Вікіпедія та Вікісловник. Пояснити, з якою метою варто використовувати кожний з ресурсів.

 
https://vseosvita.ua/library/prakticna-robota-osvitni-informacijni-resursi-i-sistemi-101380.html

Тема уроку:Пошук інформації в Інтернет

Цілі уроку:

·  навчальна: сформувати знання про засоби пошуку інформації в мережі Інтернет та умінь стратегії пошуку інформації, навички безпечної роботи в мережі Інтернет;

·  розвивальна: розвивати логічне мислення,пізнавальні інтереси, пам'ять, вміння грамотно викладати свої думки, робити висновки, виділяти головне, порівнювати і аналізувати;

·  виховна:виховувати в учнів інформаційну культуру, активність, вміння самостійно здобувати знання, уважність, дисциплінованість, прищеплювати  навички групової роботи, співробітництва.

Тип уроку: урок формування первинних умінь.

Вид уроку:інструктаж,презентація, вправа, тестування.

Дидактичне забезпечення:а)друкована (інструкційна картка, плакат, тест)

                                                  б) екрання (презенція)

Матеріально - технічне забезпечення: Персональний комп’ютерпідключені до глобальної мережі, картки із завданнями практичної роботи, мультимедійний проектор, екран

Міжпредметні зв'язки: Основи роботи в Іnternet (Робота з Web-браузерами: завантаження та налагодження, інтерфейс)

Охоронапраці (Вимоги охорони праці, техніки безпеки, електробезпеки та пожежної безпеки  до користувачів ПК)

 

Хід уроку

І.Організаційний момент. Привітання, перевірка відсутніх.
II. Актуалізація опорних знань
.

  Виконання самостійної роботи, завдання якої відображено на екрані (дод. 1).

III. Мотивація навчальної діяльності

- Як кажуть, в Інтернеті є все. Його називають Глобальною Інформаційною Системою. Однак все частіше зі сторінок комп'ютерної преси чується куди менш почесне визначення – Глобальний Інформаційний Смітник. І в чомусь скептики праві.

Адже зібрати інформацію, нагромадити її - це навіть не пів - справи. Скоріше – десята частина. А головне завдання – структурувати її, забезпечити швидкі можливості пошуку і доступу до будь-яких потрібних відомостей. Цей принцип лежить в основі будь-якої бази даних, будь-якого зібрання інформації.

Мережа Інтернет росте дуже швидкими темпами, тому знайти потрібну інформацію серед величезної кількості Web-сторінок стає усе складніше.    Тому особливо актуально правильно й грамотно навчитися, здавалося б, простої речі - де і як шукати, щоб отримати бажані відповіді. Як  підсумок, пошук інформації в Інтернеті можна вважати одним із самих важких завдань.

Тож як бути? Як відшукати серед мільйонів сторінок ту саму, єдину і неповторну, на якій саме і знаходиться потрібна вам інформація?

Сьогоднішня тема уроку: Пошук інформації в Internet. Пошукові системи. Практична робота  «Пошук інформації в Інтернеті».

ІV. Новий матеріал.

Спочатку розберемося, що таке пошукова система.

– Пошукова система (сервер) — програмно-апаратний комплекс, що надає можливість пошуку інформації в Інтернеті.

Під пошуковою системою звичайно мається на увазі сайт, на якому розміщений інтерфейс системи.

Програмною частиною пошукової системи є пошукова машина (пошуковий движок) — комплекс програм, що забезпечує функціональність пошукової системи й звичайно є комерційною таємницею компанії-розроблювача пошукової системи інформації в Інтернеті. 

Розглянемо найбільш популярні пошукові системи й ті додаткові послуги, які вони можуть запропонувати:

«Динозаврами» світових пошукових систем є  Yahoo й AltaVista.

www.altavista.com



 

 

 

www.yahoo.com








 

1) www.yandex.ru

Пошукова система Yandex пропонує широкий спектр пошукових можливостей: пошук на сайтах і стрічках новин, пошук товарів (з наступною можливістю добору за каталогом), пошук установ за адресами (спільно с) YellowPages.ru, пошук в енциклопедіях і словниках (у тому числі – переклад слів), пошук на блогах і форумах, пошук зображень із зазначеними параметрами.



 

 

 

2) www.mail.ru

Пошукова система Mail.ru успадковує можливості системи Yandex. Однак результат пошуку представлений трохи інакше.



 

 

 

3) www.rambler.ru



До останнього моменту пошукова система Rambler пропонувала досить обмежений набір можливостей, навіть пошук зображень був для неї не доступний. Однак в останні місяці вона перетерпіла значні зміни, запропонувавши поряд із традиційними для сучасних пошуків послугами й щось своє:

 

 

4) www.aport.ru



Aport часто сприймають як молодіжний розвідувач. Він має специфічні можливості - окремо пропонується пошук mp3-файлів, рефератів, вакансій.

 

5) www.google.com.ua

Українська  версія світового гіганта Google крім стандартних варіантів пропонує вибрати додаткові функції за допомогою посилання «Ще».



6)http://www.meta.ua

 



- Існує три способи пошуку інформації в Інтернеті:

1.                  Використання пошукових серверів.

2.                  Вказівка адреси сторінки.

3.                  Пересування по гіперпосиланнях.

Зупинимося на кожному з них докладніше.

Основний алгоритм пошуку наступний: введіть ключові слова в поле запиту (наприклад, розклад поїздів), натисніть кнопку Знайти.

Після натискання кнопки Знайти, пошукова система виведе список посилань на документи, що найбільше точно відповідають запиту.

- Другий спосіб - вказівка адреси сторінки. Це найшвидший спосіб пошуку, але його можна використати тільки втому випадку, якщо точно відома адреса документа або сайту, де розташований документ.

- Третій спосіб пересування по гіперпосиланнях - найменш зручний спосіб, тому що з його допомогою можна шукати документи, тільки близькі за змістом поточному документу. Але цей спосіб дуже простий і підходить для починаючого користувача.

Група ключових слів, сформована за певними правилами – за допомогою мови запитів, називається запитом до пошукового сервера. Мови запитів до різних пошукових серверів дуже схожі. Знання мови запитів дає можливість вирішувати складні пошукові завдання.

На пошукових системах можна формувати прості й складені запити для пошуку. У пошукових машинах є можливість використовувати в запиті логічні оператори ТА, АБО, НІ (and, or, not), проводити пошук фрази, зменшувати область пошуку (за окремими полями документа, за web-вузлами, за датою і т. д.). Іноді є можливість уточнювати запит за результатами попереднього запиту.

Відкриття веб-сторінки:

— у полі адреси ввести URL-адресу необхідної веб-сторінки;

— у розкривному списку з ресурсами Інтернету обрати URL-адресу необхідної веб-сторінки, якщо її було переглянуто раніше.

Збереження веб-сторінки:

Файл à Зберегти як à обрати папку, в якій буде збережено веб-сторінку  à ввести ім’яà обрати тип файла для збереження сторінки.

V. Фізкультхвилинка

VІ.Практична робота   «Пошук інформації в Інтернеті»

1. Правила безпечної роботи за ПК.

2. Виконання практичної роботи (картки).

 Рефлексія

Учні по черзі висловлюються одним реченням, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрана на дошці:

1.     Сьогодні я довідався...

2.     Було цікаво...

3.     Було важко...

4.     Я виконував завдання...

5.     Я зрозумів, що...

6.     Тепер я можу...

7.     Я відчув, що...

8.     Я придбав...

9.     Я навчився...

10. У мене вийшло ...

 VII. Д/З: Використовуючи пошукові системи відповісти на наступні питання:

1.   Хто і коли винайшов кулькову ручку?

2.   Чи існує в світі море, назва якого починається з літери "В"?

VIII. Підсумки.

Сьогоднішні ви прослухали лекцію на тему „Пошук інформації в мережі Інтернет” та практично відпрацювали способи здійснення пошуку за допомогою  систем, які найкраще для цього використовувати.

Додаток  1

 Дати назву елементам вікна програми Internet Explorer.

Учні першого варіанта називають елементи з непарними номерами, учні другого — з парними. (6 балів)

рис. 1

Б.  Продовжити речення (6 балів)

1. Система комп’ютерів, зв’язана каналами передачі, називається … (комп’ютерна мережа)

2. Інтернет – це … ( мережа мереж)

3. Програмний засіб, призначений для пошуку інформації в Інтернеті, називається … (пошукова служба)

4. Найменша інформаційна одиниця служби WWW — це…(web-сторінка)

5. Елементи гіпертексту, які передбачають підкреслення, зміну кольору тощо, називаються… (гіперпосилання)

6. Комп’ютер, на якому встановлено ПЗ, що дає доступ до гіпертекстових документів, розміщених на ньому, називається… (сервер)

7. Огляд веб-сторінок відбувається за допомогою спеціальних програм, які називаються…(браузер)

8. Групу веб-сторінок, пов’язаних однією темою, які належать одній юридичній особі, називають… (сайт)

9. Протокол пересилання веб-сторінок… ( НТРР-розширення  *. htm, html)

10. Перехід між веб-сторінками за допомогою гіпертекстових посилань називається… (навігація)

Учні першого варіанта відповідають на запитання з непарними номерами, учні другого — з парними.


Тема уроку:л/р Пошук інформаційних  ресурсів в мережі Інтернет з професії

https://sites.google.com/site/lutskschool1yasenchuk/materiali-do-urokiv/9-klas/urok-21

Практична робота   «Пошук інформації в Інтернеті»

1. Правила безпечної роботи за ПК.

2. Виконання практичної роботи (картки).

Мета:  сформувати навички роботи з браузером. Навчити знаходити необхідну інформацію та зберігати її на комп’ютері.

Хід роботи

1.  Створіть на Робочому столі вашого комп’ютера папку Пошук_прізвище.

2.  Запустіть браузер, встановлений на вашому ПК.

3.  В адресному рядку браузера введіть адресу пошукової системи

Yandех - www.yandех.ru — 1-й варіант,

 Google - www.google.com.ua — 2-й варіант.

4.  Додайте адресу пошукової системи Yandех (Google) до Вибране (Вибране à Додати до папки Вибране).

5.  Уведіть у поле для пошуку ключові слова для отримання правил пошуку в обраній пошуковій системі. Ключові слова запишіть у зошити.

6.  Збережіть сторінку з правилами пошуку як текстовий файл у папці Пошук_прізвище. (Файл  à Зберегти як  à Текстовий файл (*.txt) à вибрати папку Пошук_прізвище).

7.  Користуючись отриманими правилами, знайдіть інформацію про  своє місто. Додайте адресу сторінки до Вибране.

8.    Використовуючи пошук за тематичними каталогами чи за ключовими словами, знайдіть адресу сайту Полтавського професійного ліцею. Запишіть у зошити.

9. У новому вікні відкрийте головну сторінку сайту ліцею. Додайте адресу головної сторінки сайту до Вибране.

10. Перебуваючи на головній сторінці, виберіть розділ «Про нас». Збережіть сторінку у папці Пошук_прізвище. (Файл  à Зберегти як  à Веб-страница полностью (htm,html)  à вибрати папку Пошук_прізвище).

11.        Використовуючи свої пошукові системи та правила пошуку, знайдіть таку інформацію:

Завдання

Адреса сайту

1

 Іван Котляревський. "Енеїда"

 

2

Національний Уманський парк «Софіївка»

 

3

Фотографії національного Уманського парку «Софіївка»

 

4

Ціни на квитки потягу Київ-Харків

 

 Учні порівнюють результати заповнення таблиці між собою, потім з викладачем.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

ПОШУК ІНФОРМАЦІЇ В INTERNET

 

Вибери одну правильну відповідь.

1.        Пошукові системи — це програми, що

А) призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами

Б) використовуються для пошуку лише малюнків

В) використовуються для пошуку лише рефератів і книжок

2.        Пошукова система дає змогу проводити

А) тількипростий пошук матеріалів

Б) простий і розширений пошук матеріалів 

В)звужений і розширений пошук матеріалів

3.        Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, називають

А) визначними

Б) визначальними

В)пошуковими

Г)ключовими

4.        Для того щоб отримати відомості про видатного вченого в галузі інформатики і В. Глушкова, урядку пошуку слід ввести ключові слова

А) відомості про видатного вченого

Б) В. Глушков

В) інформатика

Виберіть декілька правильних відповідей:

 5.        Загальновідомими є пошукові системи:

A) Google

Б) Яндекс

В) Мета

Г) Yahoo

Д) Фейсбук

Е) Твітер

Є) Instagram

6.        Для головних сторінок різних пошукових систем спільними є:

А) рядок пошуку

Б) кнопка Шукати

В) робоче поле для пошуку

Г) пошуковий список

7.        Достовірність знайдених в Інтернеті відомостей перевіряють за такими ознаками:

А) професійний дизайн веб-сторінки

Б) точність даних і фактів

В) об’єктивність подання даних

Г) актуальність даних

Д) авторитетність джерел і авторів

8.        Пошукові системи дають можливість шукати на веб-сторінках за ключовими словами:

А) текстові дані

Б) людей

В) зображення

Г) географічні об’єкти на карті

Д) Відео

Тема уроку:Види комунікацій в Інтернеті

Тема уроку Види комунікацій в Інтернеті 

Мета уроку:

·         Сформувати знання правил інтерактивного спілкування та правил безпеки при цьому.

·         Узагальнити знання  про інтерактивне спілкування та телекомунікаційні проекти.

·         Формувати практичні навички роботи з програмним забезпеченням для інтерактивного спілкування, продовжити формування навичок набору тексту за допомогою клавіатури.

·         Виховувати інформаційну культуру, культуру спілкування, відповідальність, уважність.

·         Розвивати соціальну, полікультурну, комунікативну та інформаційну компетентності.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання та програмне забезпечення: комп'ютери кабінету інформатики, об'єднані в локальну мережу, програма для проведення чату Віngо Сhat, презентація з матеріалами уроку, магнітна дошка, роздатковий матеріал.

Хід уроку

I.            Організаційний момент.

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.

II.            Повідомлення теми і мети уроку.

Ознайомлення учнів з темою, метою, основними питаннями уроку. Інструктаж з техніки безпеки та поводження у кабінеті інформатики.

Учитель.

·         Шановні друзі, при вивченні теми  «Основи Інтернету» та «Служби Інтернету», ми з вами розглядали різні питання – локальні мережі та глобальна мережа Інтернет, адресація в Інтернет, всесвітня павутина, підключення до мережі Інтернет, електронна пошта, та інші питання. Але найбільший інтерес, звичайно, викликає у вас тема «Інтерактивне спілкування».  На попередніх уроках ми з вами познайомились з такими поняттями, як служби обміну миттєвими повідомленнями, зокрема, програмами ICQ та Skype, а також з поняттям форуму. Сьогодні тема уроку «Спілкування в чатах.  Етикет інтерактивного спілкування» . Мета уроку – узагальнити знання в області віртуального спілкування, систематизувати знання про можливості ICQ та Skype, сформувати знання правил інтерактивного спілкування та правил безпеки при

цьому, формувати практичні навички по проведенню обміну текстовими повідомленнями  в чаті.

В якості домашнього завдання було завдання підготовити доповіді на тему «Віртуальне спілкування». Давайте зараз подивимось, що ви приготували.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

       Актуалізація опорних знань, повторення раніше вивченого.

1) Перший учень – доповідь на тему: “Віртуальне спілкування”. Презентація “Віртуальне спілкування”.

Другий учень – доповідь на тему: «Відеозв'язок». Презентація «Відеозв'язок».

Третій учень – доповідь на тему: “Програмне забезпечення інтерактивного спілкування”.

2) Гра «Так чи ні» (для всіх учнів)

На форумі заборонено

Так чи ні

Ображати учасників

+

Розповсюджувати комп’ютерні віруси та обговорювати їх створення

+

Продавати номери ICQ

+

Співати пісні

-

Використовувати кнопки CapsLock

+

Обговорювати навчальні проблеми

-

Створювати одну і ту ж тему в двох розділах

+

Розміщувати приватні оголошення

-

3) Робота в групах (звучить пісня )

Клас ділиться на 2 команди

1) «Упізнай означення» (Для всіх учнів)

Флейм – образи на адресу когось із користувачів або провокації конфліктів на форумах.

Флуд – надсилання однакових повідомлень у різні теми одного чи різних розділів форуму або повідомлень, які не мають сенсу.

Форум – служба Інтернету, що призначена для організації довготривалих телеконференцій, доступ до ресурсів якої можна отримати через веб-інтерфейс.

Тролі – особи, які цілеспрямовано намагаються спровокувати конфлікти між учасниками форуму.

Тред, або топік – ланцюжок повідомлень на форумі, що є відповідями на повідомлення теми.

 Телеконференція – обговорення певної теми групою співрозмовників, які знаходяться на значній відстані один від одного.

Офтопік – повідомлення, що виходять за межі теми обговорення форуму.

Модератор – користувач форуму, що слідкує за дотриманням теми обговорення та контролює виконання правил спілкування на форумі.

Бан – покарання за порушення правил спілкування на форумі.

2) Робота в групах (Звучить музика)

Методичний прийом «Місткий кошик»

Конспект уроку на тему: «Спілкування в чатах»

Клас ділиться на дві групи, учні кожної групи отримують заготовки кошиків, на яких пропонується написати ознаки  понять Skype та ICQ, їх  властивості,  асоціації, які виникають при цьому слові. Кошик треба заповнити доверху. Потім один із учнів читає слова, інші викреслюють можливості, що повторюються в їх записах. В фінал виходять  учні, у яких записано найбільше можливостей. Завдання фіналістам: назвати які можливості спільні для обох програм, які відмінні.

IV. Мотивація вивчення нового матеріалу.

Людина - істота суспільна. Вона потребує постійного спілкування. Питання спілкування цікавило людей завжди. Для того, щоб можна було обмінюватися інформацією не тільки під час особистої зустрічі, але й на великих відстанях, люди вигадували все нові й нові технічні засоби, організовували поштові системи. З розвитком інформаційних технологій стали можливим ще більш глобальні комунікації. Історичним «докомп'ютерним» попередником чатів, безсумнівно, був телефон. Нові технології дають нові можливості у спілкуванні людей, часто розділених великими відстанями. Але потрібно не просто засвоїти ці технології, а й навчитися спілкуватися так, щоб спілкування було приємним і для вас, і для людей, з якими ви спілкуєтесь, і могло приносити користь. Тому сьогодні ми з вами ознайомимося з програмним забезпеченням та правилами проведення чатів.

V.   Викладення нового матеріалу:

1.    Чат. Його призначення, організація та проведення.

Презентація «Спілкування в чатах»

Чат (англ. - базікати, слова, розмова) - засіб обміну повідомленнями в комп'ютерній мережі в режимі реального часу, а також програмне забезпечення, що дозволяє організовувати таке спілкування. Під словом чат зазвичай розуміється групове спілкування, хоча до нього можна віднести і обмін текстом «один на один» за допомогою обміну миттєвими повідомленнями.

Згодом, крім звичайних текстових чатів, були придумані відео, а також голосові чати. Відеочати - це обмін текстовими повідомленнями плюс транслювання зображень з веб-камер.

2.   Правила спілкування в чаті.

·         Реєструючись та обираючи ПІК, пам'ятайте, що він повинен ідентифікувати саме Вас, бути нескладним у читанні й написанні й не мати образливий вигляд або написання;

·         Входячи в чат, спочатку треба привітатися, а виходячи з нього - попрощатися;

·         Якщо чат тематичний, дотримуйтесь часу, відведеного на обговорення кожного питання;

·         Слідкуйте за грамотністю Ваших повідомлень;

·         Не кривдьте нікого в розмові. З Вами розмовляють живі люди, отже, будьте ввічливими;

·         Звертаючись взагалі до когось визначеного, не полінуєтеся вказати, до кого саме Ви хочете звернутися;

·         Враховуйте , що Ваш гумор може бути незрозумілим для інших;

·         Не  допускайте  частого  повторення  однакових,   або  дуже  схожих,   осмислених  або неосмислених повідомлень, як текстових, так і тих, які містять смайлики;

·         Намагайтесь не писати виключно прописними буквами, це сприймається як крик;

·         Категорично забороняється вживання ненормативної лексики і будь-яких зашифрованих нецензурних виразів;

·         Пам'ятайте, недотримання Правил спілкування в чаті може призвести до позбавлення доступу в чат, а незнання Правил не звільняє від відповідальності.

3.     Правила безпеки під час спілкування в чаті і під час знаходження в мережі Інтернет.

      Чому виникли такі правила? Інтернет стає інформаційним середовищем,  без якого сучасна  молодь не уявляє своє життя. Водночас, Інтернет приховує в собі багато небезпеки! 

     Ви повинні

·         познайомитися:

 -з правилами відповідальної та безпечної поведінки в сучасному інформаційному середовищі, засобами захисту від протиправних дій в мережі Інтернет;

·         усвідомлювати:
–як критично відноситися до повідомлень ЗМІ (в т.ч. електронних), мобільного звя’зку, як відрізнити достовірні факти від недостовірних, як запобігти шкідливій та небезпечній інформації, як розпізнати ознаки зловживання довірливістю та зробити більш безпечним своє спілкування в мережі Інтернет;
– як спілкуватися в соціальних мережах, не ображаючи своїх віртуальних друзів.

 Завжди пам'ятай  E - mail, логін, паролі  і не реєструйся скрізь без потреби!

Тримай особисту інформацію захищеною (в таємниці!)

 Не піддавайся яскравим рекламам  і не заходь  на підозрілі сайти!

 Будь уважним до інших людей, коли спілкуєшся на форумі або у чаті, не відповідай на непристойну лексику або пропозиції непристойного характеру!

 Інформуйте адміністратора  Чата, якщо ви стикнулися або побачили образи або утиски!

 Якщо ви почуваєте себе некомфортно, залиште чат-кімнату.

Не забувай оновлювати антивірусну програму.

Не довіряйте людям, з якими ви познайомились в соціальній мережі, адже вони можуть бути ким завгодно!

Не можна давати своїм віртуальним друзям домашню адресу, місце роботи (навчання), час відсутності вдома і т.д.

Якщо віртуальний друг запрошує вас на зустріч, ви повинні обов’язково повідомити про це батькам або вчителю.

 Будьте ОБЕРЕЖНІ! Бережіть себе!

4.   Правила   роботи   з   програмним   забезпеченням   (відкриття,   реєстрація,   читання повідомлень, набір і опублікування повідомлень тощо).

А) Щоб відкрити програму Віngо Сhat 1.6.9, виконайте наступні кроки: Пуск/ Усі програми/ Віngо’s Сhat /Віngо’s Сhat.

Б) Після входу в цю програму Ви, як користувач, будете автоматично зареєстровані. Якщо ви бажаєте змінити нік, виконайте такі дії: Настройки/ Пользователь/Пользователь/ у вікні, що відкрилося введіть свій нік/ Применить.

В) Основні елементи вікна програми: вікно відображення повідомлень (в ньому відображаються всі повідомлення протягом поточного сеансу), вікно набору повідомлень (набране повідомлення публікується натисканням клавіші Еntеr).

VI. Робота з комп'ютером

1.     Вмикання комп'ютерів.

2.     Відкриття програми Віngо Сhat.

3.     Реєстрація учасників.

4.     Проведення   тематичного   чату.    Учитель   виступає   в   ролі   модератора.   Його повідомлення містять питання для обговорення, а також повідомлення про початок і закінчення обговорення питань, можливо, зауваження учням щодо дотримання правил  спілкування.

А) обговорення першого питання: - Чи часто ви спілкуєтесь з друзями в Інтернеті?

Б) обговорення другого питання: - Скільки часу ви проводите  в соціальних мережах?

В) обговорення третього питання: - Чи почуваєтеся ви в Інтернеті безпечно?

Г) вільне спілкування.

5. Закінчення роботи в чаті. Закриття програми Віngо Сhat. Вимкнення комп'ютерів.

VII. Фізкультпауза.

Методика «palming»: учні закривають долонями область відкритих очей так, щоб світло не потрапляло в них. Затриматися в такому положенні 1 хв. Ця методика дозволяє зняти напругу з очей.

VIІI.   Визначення і пояснення домашнього завдання.

Опрацюйте п.3.6 підручника, вивчить правила спілкування та правила безпеки під час спілкування в чаті.

IX. Підведення підсумків уроку.

Питання до учнів:

1.     Що таке чат? Для чого він потрібен?

2.     Що таке нік?

3.     Назвіть основні правила спілкування в чаті.

4.     Назвіть основні Правила безпеки під час спілкування в чаті і під час знаходження в мережі Інтернет.

Оцінювання учнів.

X. Рефлексія.  (Смайлики самопочуття)

Учитель пропонує учням обрати смайлики, що відповідають емоційному настрою наприкінці уроку .

Тема уроку:Інтернет-розсилки, групи новин. Форуми, спілкавання в режімі реального часу















Тема уроку:л/р. Спілкування та бесіди в реальному часі

Тема: Чати. Практична робота № 11 «Спілкування в чатах»

Навчальна мета: Познайомити учнів з поняттям чат та навчити спілкуватися в чатах, познайомитися з етикетом спілкування

Розвивальна мета: Розвиток пізнавальних інтересів, уміння запам’ятовувати.

Виховна мета: Виховання уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості.

Тип уроку: Комбінований урок

Структура уроку

I.                  Організаційний момент

II.               Етап орієнтації

III.           Етап проектування

IV.            Етап навчальної діяльності

V.                Закріплення матеріалу

VI.            Контрольно-оцінювальний етап

VII.        Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Етап орієнтації

IIІ. Етап проектування

1.      Чати

2.      Практична робота № 11

3.      Домашнє завдання

ІV. Етап навчальної діяльності

Чат.

Чат – це форум для обговорень у реальному часі, де користувачі можуть писати повідомлення, що миттєво, одне за одним, відображаються на екрані. Нове повідомлення замінює попереднє, тобто видно лише останнє повідомлення.

Чат відносять до відкритих груп спілкування в Інтернеті, де ви можете розмовляти з іншими користувачами в режимі реального часу, використовуючи нік (псевдонім).

Чат-групи або чат-кімнати часто називають відповідно до теми або вікової групи учасників.

У спілкуванні можуть брати участь багато користувачів; можливі також приватні розмови між двома користувачами.

Іншою можливістю є організація спілкування в чатах за допомогою ICQ(програмне забезпечення). Спілкування в веб-чаті здійснюється в одній або декількох кімнатах для розмов. Кімнати мають імена , які окреслюють тему для спілкування. В чаті використовують нік(умовне ім’я).

Вікно веб-чату поділено на декілька частин: повідомлення учасників, приватні повідомлення, список учасників чату, колекціх смайликів та довідки. В окремій області вікна розташовані елементи керування для надсилання повідомлень у чат. Повідомлення у чаті не зберігаються і з часом зникають. Для того щоб написати всім учасникам чату досить ввести текст та натиснути кнопку «Відправити», для приватного спілкування досить обрати ім’я користувача  якому ви бажаєте написати та ввести текст. Можна надсилати приватні повідомлення для цього потрібно потрібно замість кнопки «Відправити» натиснути кнопку «Приватно». В чатах є модератори, які слідкують за етикетом спілкування в чаті.

Для того, щоб поспілкуватися в чаті группою досить заздалегідь обрати час та тривалість,  місце чату. У веб-чаті вибрати для себе іншу групу співрозмовників крім учасників чату даної кімнати неможливо. Лише використовують програми менеджери можна створювати персональні чати.

Для організації чату з кількома користувачами наприклад в чаті Skype, потрібно вибрати групу імен контактів.  Після надсилання повідомлення воно буде отримано всіми користувачами, які об’єднані в дану групу. А повідомлення відправлені членами групи будуть відображатися в області повідомлень в кожного учасника групи. В таких чатах можуть брати участь до 100 осіб.

В чаті Skype можна проводити й голосові чати, для цього потрібно вибрати групу імен контактів, після чого натиснути кнопку «Подзвонити групі» . В таких чатах можуть брати участь до 25 осіб. Відеозображення буде прийнято лише від одного із співрозмовників.

Спілкуванню в чаті характерні своя мова, етикет і культура.

Приватне спілкування

Познайомившись в онлайновій групі спілкування з новою людиною, ви можете захотіти перейти від публічного спілкування до більш приватної розмови один-на-один. Зокрема, в чат-кімнаті ви можете розпочати спілкування у публічній кімнаті, а потім перейти до обміну миттєвими повідомленнями або електронною поштою. У разі використання цих засобів також можна захистити особисту інформацію, застосувавши псевдонім (наприклад, псевдонім01@hotmail.com). Таку адресу бажано надавати також із тих міркувань, що новий контакт може виявляється особою, з якою ви потім захочете припинити спілкування.
Познайомившись з новою особою в онлайні
ви можете захотіти зустрітися з нею особисто. Навіть якщо онлайнова дружба триває вже деякий час, слід дуже обережно відноситись до таких зустрічей. Хоча більшість із них є цікавими та безпечними, на жаль, інколи це призводить до поганих наслідків.

Найрозповсюдженіші чати України:

http://schat.org.ua/  - Український смайл-чат     http://bizarre.kiev.ua/    - Чат bizarre

http://chat.vbios.com/ - Український чат vbios   http://chat.uaportal.com/ - «Приємний чат»

http://in-chat.com.ua/  - Чат Західної України

Етикет спілкування (обговорення)

Практична робота № 11 «Спілкування в чатах»

1.     Ввімкніть комп’ютер (якщо не увімкнений).

2.     Зайдіть під користувачем учень (або інший, вказаний вчителем).

3.     Запустіть браузер будь-яким відомим вам способом.

4.     Зайдіть на адресу  чату Бізар http://bizarre.kiev.ua/     

5.     Розгляньте і розберіться в інтерфейсі програми.

6.     Спілкуйтесь, дотримуючись етикету спілкування в мережі

7.     Імпортуйте документ, аудіофайл чи зображення

8.     Відправте повідомлення

9.     Повідомте вчителя про виконане завдання.

10. Отримайте оцінку за роботу.

V. Закріплення матеріалу

Бесіда

  1. Що таке чат? Що таке веб-чат?
  2. Як надіслати повідомлення всім учасникам чату?
  3. З якою метою проводяться чат-конференції?
  4. Які програмні засоби використовують для організації персональних чатів?
  5. Як створити групу контактів для обміну повідомленнями в чаті та зберегти її до списку контактів?
  6. Скільки осіб може брати участь у персональному текстовому чаті Skype? У голосовому чаті?

 VІ. Контрольно-оцінювальний етап

Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці та аргументує їх.

VІІ.  Домашнє завдання      

§ 3.6 пит. 2,3,5,7,10 на с. 256

Завдання 1 с. 256

Можливість

e-mail

ICQ

Форум

Чат

Обмін текстовими повідомленнями

 

 

 

 

Обмін голосовими повідомленнями

 

 

 

 

Спілкування в реальному часі

 

 

 

 

Групове спілкування

 

 

 

 

Пересилання файлів

 

 

 

 

Формування власного списку контактів

 

 

 

 

Пошук нових контактів

 

 

 

 

Можливість автоматичного пошуку повідомлень

 

 

 

 

Контроль з боку модераторів

 

 

 

 

Доступ з використанням веб-інтерфейсу

 

 

 

 

 Тема уроку:Поняття про електронний бізнес та електронну комерцію

https://docs.google.com/file/d/18VYM1CxEfuXroq73KGNguRtY3UKbT0RS/view

практична частина https://docs.google.com/document/d/1qTmVMI2_m29ii1Zkz9FbuQBQvahIOL3zRL-8e5PNvG4/edit

видео https://youtu.be/yomNuqd8z1U

https://youtu.be/STxmFwpcK-8

Тема уроку:Електроний продаж товарів.Система платежів в інтернет

https://bankchart.com.ua/e_banking/statti/internet_banking_dlya_fizichnih_osib_putivnik

https://sites.google.com/view/distance-informatics-10/%D0%B1%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BB%D1%8C/%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D1%96-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97-%D0%B2-%D1%81%D1%83%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%82%D0%B2%D1%96/%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA-6

Тема уроку:Реклама в інтернеті





















































Тема уроку:Інтернет шахрайства, Компютерні злочини.

https://rivnejust.gov.ua/media/files_for_pages/kiberzlohunu_slayd-shoy.pdf

Тема уроку:л/р Робота з електронною поштою

https://studfile.net/preview/5247159/

Тема уроку:Пошук роботи в Інтернет


Тема уроку:Безпека під час роботи в Інтернет.

https://sites.google.com/site/nmsurokinformatyky/uroki/5-klas/cifrovi-merezni-tehnologiie/zavantazenna-danih-i-internetu


http://bogdanivka-zosh.zp.sch.in.ua/uchnyam/za_zdorovij_sposib_zhittya/

Тема уроку:л/р. Ознайомлення з сайтами працівлаштування


Тема уроку:Соціальні наслідки інформатизації суспільства.

Тематична атестація

Немає коментарів:

Дописати коментар