середа, 22 січня 2020 р.

Інформаційні технології -ЛПР----К

для 2 курсу
Тема Компютерні мережі.
Лабораторно-практична робота№1  Робота в браузері 
Технологія роботи з браузером Microsoft Internet Explorer
Лаборатроно практична робота№2 Робота в веб-браузері
веб-браузер Google Chrome 
Лабораторно практична робота №3 Робота з пошуковими системами
Браузери. Пошук даних в глобальній мережі Інтернет
Лаборатроно практична робота№4 Робота з пошуковими системами
Налаштування роботи в мережі Internet. Робота з електронною поштою. 
Мета: Формувати практичні вміння та навички роботи та налаштування різних браузерів, роботи в електронній пошті.
Завдання для виконання
1.Internet – це __________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
2.Браузер – це _________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
3. Які браузери Ви знаєте? ________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
4. Завантажити браузер, встановлений на Вашому комп’ютері (Internet
Explorer, Mozilla Firefox або Opera).
5. З’ясувати, які основні налаштування даної програми можна виконувати:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
6.Визначити, як можна здійснювати пошук у самому браузері, не викликаючи пошукову систему.
7.За допомогою такого пошуку знайдіть сайт університету.
8.Головну сторінку веб-сайту Вашого інституту налаштувати як домашню сторінку даного браузера.
9.Ввімкнути відображення Журналу та Вибраного.
10.До Вибраного додати головні сторінки веб-сайтів усіх інститутів Вашого університету.
11.Впорядкувати Вибране. Створити папку Університет і в ній розмістити попередньо створені закладки.
12.До Вибраного додати корисні лінки розміщені на сайті університету.
13.У Вашу папку на мережевому диску зберегти веб-сторінку, на якій
можна переглянути Ваш розклад.
1


14.Закрити браузер та відкрити попередньо збережений файл.
15.Завантажити Ваш розклад на цей тиждень. У якому форматі він збережений? Якою програмою його можна переглянути?
16.Завантажити веб-сайт Вашого інституту за допомогою папки Вибране. На ньому знайти інформацію про директора інституту і скопіювати її разом з його фото до документу Word. Даний файл зберегти з ім’ям Durektor_info.doc.
17.Відкрити ще один браузер. З’ясувати можливості його використання та налаштування.
18.У Word створити документ Porivnyannya.doc з порівнянням можливостей використання, зручності роботи та налаштувань будь-яких двох браузерів (за 10-ма ознаками). Результат подати у вигляді таблиці tabl_1.doc:
Ознака
Назва браузера №1
Назва браузера №2
1.


2.




5.
19.Переглянути вміст Журналу. Очистити історію перегляду сторінок.
20.Створити дві власні електронні скриньки на поштових серверах:
а) www.ukr.net;
б) www.google.com.ua.
За логін прийняти Ваше прізвище.
21.Налаштувати інтерфейс даних скриньок. А саме: а) встановити підписи до електронних листів; б) налаштувати автовідповідач; в) змінити інтерфейс; г) створити папки (мітки); д) налаштувати фільтр;
е) налаштувати автоматичну пересилку.
22.Відправити самому собі листа з використанням однієї поштової скриньки.
23.Створити порівняльну таблицю за вибраними Вами критеріями (5 ознак) двох поштових серверів і зберегти її з ім’ям tabl_2.doc. Наприклад:
2 
Критерій
www.ukr.net
www.google.com.ua
1.
2.
5.
24.Відправити лист викладачу, в темі якого вказати Вашу групу, прізвище та номер лабораторної роботи. До даного листа долучити вкладений файл tabl_1.doctabl_2.doc а у самому листі написати текст про призначення автоматичної пересилки.
25.Завантажити сторінку поштового серверу www.google.com.ua. Здійснити вхід до власної поштової скриньки.
26.Переглянути історію веб-пошуку.
27.Створити декілька завдань в календарі.
28.Створити документ Google Docs logo, який буде містити розклад занять на тиждень. Відформатувати таким чином:
дні тижня – шрифт Comic Sans MS, 14 пт, накреслення жирний курсив червоного кольору.
заняття – організовані в нумерований список, шрифт Times New Roman, 12 пт, чорного кольору, відступ зліва 0,5см, інтервал між рядками – 1,5.
розклад дзвінків – розташований у таблиці 2 стовпчика і 5 рядочків, для позначення хвилин – надстрочний індекс
Пара
Час



І пара
8 30 –
9 50
ІІ пара
10 00
– 11 20
ІІІ пара
11 50
– 13 10


IV пара
1340 – 15 00



Перейменувати документ на «Розклад занять»
29. Переглянути додаток Google книги. Здійснити пошук книг по Вашій спеціальності. Додати 5 книг до Вашої бібліотеки.

Питання для самоперевірки
1.Що таке комп’ютерна мережа?
2.Які мережі Ви знаєте?
3.Що таке провайдер?
4.Що таке сервер?
5.Що таке IP-адреси і які вони бувають?
6.Поясніть структуру адреси сайту: http://idpmo.kmpu.edu.ua/ або http://gi.kmpu.edu.ua/.
7.Що таке браузер?
8.Які браузери Вам відомі?
9.Які налаштування браузер можна виконувати?
10.Що таке журнал та Вибране?
11.Як зберегти веб-сторінку? Які типи файлів при цьому є?
12.Як зберегти зображення?
13.Куди зберігаються файли завантажені з мережі Інтернет?
14.Що таке поштовий сервер?
15.Які поштові сервери Ви знаєте?
16.Що таке електронний лист? Чим він відрізняється від звичайного?
17.Як записати ім’я електронної скриньки?
18.Який обов’язковий символ у імені електронної адреси?
19.Як встановити автоматичний підпис до листа?
20.Що таке фільтр?
21.Яке призначення фільтру?
22.Як налаштувати фільтр?
23.Як додати папку або мітку?
24.Що таке автоматична пересилка?

25.Як налаштувати автоматичну пересилку?
Лабораторно практична робота №5 Передача файлів за допомогою електроної пошти

Електронне листування

Мета роботи: придбання практичних навичок роботи з електронною поштою через веб-інтерфейс.
Обладнання: Персональний комп’ютер.

Хід виконання лабораторної роботи

1. Запустити за допомогою ярлика програму Internet Explorer.
2. Створіть власну електронну скриньку за допомогою послуги безкоштовної електронної пошти - у рядку “Адрес” необхідно ввести адресу одного з безкоштовних поштових серверів: _____________________
3. Для того щоб створити свою власну поштову скриньку для листування, необхідно зареєструватися. Як результат – Ви отримуєтелогін та пароль, які дозволять Вам користуватися поштовою скринькою для листування. Ввести логін та пароль і відкрити власну поштову скриньку, яку Ви створили.Запам’ятайте його! або запишіть у зошиті.
4. Ознайомитися з основними папками поштової скриньки та механізмом передачі та прийому поштових повідомлень (а також з вкладеними файлами).
4.1. Створити нове повідомлення. Оформити згідно правил (тема, текст повідомлення) . Вставити файл в повідомлення:
  • Вибрати кнопку "_________________ – файл". У діалоговому вікні знайти потрібний файл.
  • Вибрати команду “Открыть”.
  • Відправити повідомлення командою “Отправить”.
4.3.Прочитати повідомлення, які надійшло до поштової скриньки. Про одержане повідомлення можна довідатися таку інформацію
поштова адреса відправника або ім’я: __________________________________
тема: ______________________________________________________________
час отримання ___________________________
розмір повідомлення _____________
5. Для отримання заліку за даною темою відправте повідомлення з двома вкладеннями (малюнок та прикріплений документ) на адресу, запропоновану викладачем.
6. Закрийте вікно Internet Explorer.
Висновок: _____________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Стор. 188-189, 190-191, 192-202 Ривкінд
* - відповідь вписуйте в відповідні вільні місця питання.

Контрольні питання

    1. Що собою являє такий вид зв'язку, як електронна пошта? У чому її переваги над іншими видами зв'язку? 186-187, 204
    2. Що Ви знаєте про безкоштовну електронну пошту?
    3. Яке призначення адресної книги? Як занести поштові адреси в адресну книгу?
    4. Файл якого розміру можна відправити електронною поштою?
    5. З чого складається час доставки електронної почти?
    6. *Поясніть значення наведених смайликів:

    а) :-)
    б) :-(
    в) ;-)
    -
    -
    -
    г) :-<
    д):-D
    е) :-0
    -
    -
    -

    Практична робота №

     "Електронне листування через веб-інтерфейс"

    Практичне завдання

    1.Запустіть текстовий процесор. Напишіть у текстовому документі 2-3 
    реченнях про традиції, пов’язані з вашим улюбленим святом. Збережіть
     документ на диску D у папці "назва групи". Файл назвати "Свято" (2 б.)
    2.Надішліть на адресу ingaliveua@gmail.com електронного листа з темою 
    "Народні свята". У текст листа включіть привітання та назву вашого 
    улюбленого свята. Укладіть створений документ "Свято" до вашого 
    листа (1 б.)
    3.Створіть в адресній книзі групу "Моя група", уключіть до неї контакти
     вчителя та адреси всіх одногрупників. Надішліть усім членам групи листа
     з темою "Група(назва)", у якому попросіть всіх учасників дати відповідь 
    про отримання листа (3 б.)
    4.Відкрийте та прочитайте листа, отриманого від учителя. Збережіть 
    файл, прикріплений до листа. Створіть і надішліть відповідь на лист, 
    додайте привітання, дату виконання практичної роботи, коротку 
    відповідь на запитання, що міститься у вкладеному файлі, та ваше
     прізвище (6 б.)


    Лабораторна робота № 

    Тема: Передача файлів за допомогою електронної пошти. відєднання файлів і поштових повідомлень у програмі utlook ExpressМета: Навчити учнів пересилати файли по електронній пошті
    Обладнання: ПК, інструкційні картки.
    Теоретичні відомості
    Адресна книга
    Адресна книга призначена для зберігання різних відомостей про адресатів, які можуть легко використовуватися системою Microsoft Outlook Express. У цій книзі можна зберігати всі потрібні адреси електронної пошти, домашні та службові адреси, номери телефонів і факсів тощо. Якщо необхідно, можна внести на сторінку нотаток будь-яку додаткову інформацію.
    Адресна книга забезпечує також доступ до служб каталогів Інтернета, за допомогою яких можна вести пошук потрібних людей та організацій у мережі Інтернет.
    Відкриття адресної книги
     Щоб відкрити адресну книгу безпосередньо у Windows, натисніть кнопку «Пуск» на панелі задач та виберіть послідовно пункти  «Программы», «Internet Explorer», «Адресная книга».
     Щоб відкрити адресну книгу у застосуванні Microsoft Internet Explorer, виберіть у меню «Переход» команду «Адресная книга».
     Щоб відкрити адресну книгу в Outlook Express, натисніть на панелі інструментів кнопку «Начать поиск».

    Збереження відомостей про адресата
    Існує декілька способів включення адрес електронної пошти та відомостей про їх власників до адресної книги. Можна настроїти Outlook Express таким чином, щоб при відповіді на повідомлення адресат автоматично включався до адресної книги. Можна самому при відправленні будь-якого повідомлення в Outlook Express добавляти імя одержувача до адресної книги.Як добавляти до адресної книги всіх одержувачів повідомлень (тільки при відповіді)1. У меню «Сервис» Outlook Express виберіть команду «Параметры…».
    2. На вкладці «Общие» встановіть прапорець «Автоматически заносить получателей в адресную книгу».

    Як добавити конкретне імя до адресної книги з Outlook Express
     У повідомленні, що утворюється або проглядається, клацніть імя людини правою кнопкою миші та виберіть команду «Добавить в адресную книгу».

    Як добавити адресата до адресної книги безпосереднім введенням даних
    1. Натисніть на панелі інструментів адресної книги кнопку  «Создать адрес».
    2. Введіть ім
    я та прізвище адресата.
    3. Для кожного адресата необхідно визначити коротке ім
    я. Якщо ввести імя, по батькові, прізвище адресата або назву організації, коротке імя буде утворено автоматично.
    4. Пройдіть по всім вкладкам і заповніть необхідні відомості.

    Приєднання файлів до поштових повідомленьДля того, щоб до поштового повідомлення приєднати файл, що збережений на диску, потрібно
    Натисніть кнопку «Создать сообщение» на панелі інструментів у вікні програми Outlook Express
    З
    явиться вікно «Создать сообщение»
    В полі Кому введіть електронну адресу отримувача.
    Для розсилки копій листа іншим адресатам введіть у поле Копия їх адреси
    У полі Тема сообщения введіть короткий зміст листа. Наприклад: Перший лист
    Введіть текст листа у робочій області вікна. Наприклад: Це мій перший лист! Вітаю всіх!
    Відкрийте пункт меню "Вставка"
    Виберіть команду "Вложение файла"
    У діалоговому вікні вказати диск, папку, в якій збережено файл, виділити ім.
    я файла і натиснути кнопку "Вложить"
    Натисніть кнопку Отправить на панелі інструментів вікна Создание сообщения.
    Перезбереження отриманих файлів по електронній поштіДля того, щоб файл, отриманих по електронній пошті зберегти на жорсткий диск комп
    ютера потрібно:
    Відкрити папку “Входящие”
    Відкрити лист, до якого приєднано потрібний файл.
    Клацнути правою кнопкою миші по назві файла.
    Із контекстного меню вибрати команду “Сохранить как...”
    В діалоговому вікні вказати диск, папку та ім.
    я нового файла, в який буде збережена інформація з отриманого з листом файла.
    Натиснути кнопку “Сохранить”.
     
    Практична робота
    Створити текстовий файл на диску з інформацією про свою групу.
    Створити поштові повідомлення та надіслати їх на сусідні комп
    ютери та за адресою з приєднаним текстовим файлом.
    Знищити всі поштові повідомлення з папок “Входящие”, “Отправленные”, “Удаленные”

    Контрольні запитання
    Лабораторно практична робта №6 Передача файлів за допомогою електроної пошти




    Завдання
    1.       За всіма запропонованими питаннями відшуками інформацію в мережі інтеренет
    2.       Надати викладачу відшукану та відформатовану інформацію у вигляді реферата або презентації
    3.        Відправити на пошту викладача скріни рабіт або прикрикріпити файли ваших рабіт для преревірки із вказаним в темі листа прізвищем та групою (орігинали рабіт  у  файлах  в папці «Пошукові системи» збережіть на ПК у своїй груп)



    для 3 курсу
    л/р. Створення таблиць

    л/р. Створення форм
    ПРАКТИЧНА  РОБОТА № 1
      Тема урокуСтворення бази даних. Створення таблиць в режимі конструктора та їх заповнення
      Навчальна мета. Формування уявлення про бази даних та СУБД, формування навичок створення баз даних, таблиць у режимі конструктора, їх заповнення інформацією та визначення ключових полів.
      Обладнання. Програма Microsoft Access, завдання для роботи.
    ХІД  РОБОТИ
      1. Закачати архів малюнків ПР_1_Access собі в папку, розархівувати.
      2. Запустити програму для роботи з базами даних Access (Пуск, Программы, Microsoft Access).
      3. Створити базу даних під назвою Ветлікарня_прізвище
     (замість прізвища ввести СВОЄ прізвище!!!) (Файл, Создать, Новая база данных, вибрати власну папку, ввести ім‘я, ОК).
      4. Створити таблицю “Власник”      4.1. Таблицы, Создание таблицы в режиме конструктора.
          4.2. Введіть у стовпці Имя поля заголовки таблиці, у комірках стовпця Тип данных обрати зі списку необхідні типи.
          4.3. Додати до поля Телефон таблиці “Власник” маску ### - ## - ## для введення даних (у Свойствах поля в графі Маска ввода ввести ### - ## - ##).
          4.4. Задати ключове поле (обрати поле Код Власника,  ).
          4.5. Зберегти структуру таблиці ( ДА, ввести ім‘я ВласникОК).
         4.6. Відкрити таблицю, відредагувати її вигляд (навести курсор на межу поля і з натиснутою лівою клавішею мишки збільшити або зменшити розмір).
         4.7. Заповнити і зберегти таблицю Власник відповідно до зразка.



       4.8. Подивитись, яку зручність надає використання  маски для поля Телефон.

       5. Створити таблицю Хвороби за допомогою конструктора та заповнити її відповідно до зразка.

       6. Створити таблицю “Тварини” за допомогою конструктора та заповнити її відповідно до зразка:
            6.1. Створити таблицю Тварини за допомогою конструктора (для поля Зображення встановити тип Поле объекта OLI).
            6.2. Присвоїти полю Стать умову на значення “Ч” або “Ж” (обрати поле Стать,  Условие на значение, ввести Ч or Ж).
            6.3. 
    Для поля Код діагнозу ввести у Властивостях поля значення по замовчуванню 1.
            6.4.  Заповнити таблицю Тварини даними відповідно до зразка:
     

         6.5. Подивитись, що відбувається, якщо в поле Стать ввести будь-яку літеру.

         6.6. Заповнити поле Зображення таблиці “Тварини” (обрати необхідну комірку, Вставка, Объект,  вкладці Тип объекта обрати Точечный рисунок; у вікно, що відкрилось, скопіювати відповідний малюнок із пункту 1, ).

       7. Створити нову таблицю “Щеплення” за допомогою конструктора відповідно до зразка:

       8. Додати нове поле КодЩеплення до таблиці “Тварини” та заповнити його за власним бажанням, враховуючи запропоновані коди щеплень.




     Контрольні  питання   1. Для чого призначена програма Microsoft Access?
       2. Що таке “реляційні бази даних”?
       3. Яке поле називають ключевим?
       4. Яких типів можуть бути поля?
       5. Що таке “маска введення”? Навіщо її використовуюють?
       6. Навіщо накладати умову на значення поля? Що трапляється, якщо ввести варіанти, непередбачені в умові?
       7. Як вставити малюнок у таблицю бази?





    л/р Ствроення запитів
    http://asbit.nuczu.edu.ua/files/M3/3.5.pdf





    Немає коментарів:

    Дописати коментар